onsdag, november 16, 2005

Endelig!

Endelig kan jeg vise jer de billeder jeg lovede for en hel uge siden! Problemet var at jeg behövede lidt hjælp fra min mand, men han har haft meeeget travlt og simpelthen ikke haft tid. Men nu er det hele på plads. Jeg har fået opsat min strikkemaskine, den er oljet og parat til brug, også har jeg modtaget min garnvinde og krydsnögleapparat og det er sat op og garnet er samlet på et sted, eller næsten, der er vel lidt tilbage her og der. Så Trine, det var nu ikke helt ret at jeg havde lavet noget med maskinen, men det kommer nok snart.

Her er altså kisten som er propfuld med garn, der er også garn i de kasser og poser man kan se, jeg har fået hevet et gammelt spisebord ud af gemmerne og det er blevet mit arbejdsbord (det kan også forstörres hvis jeg behöver mere plads), min garnvinde og krydsnögleappareten er opsat, jeg har fået en lampe og her kan jeg også have min computer hvis jeg vil.





Her er så den berömte strikkemaskine, en Passap Duomatic, som jeg nu må sætte mig til at lære at bruge. Jeg fik heldigvis en manual med den og den indholder beskrivninger på pröver af mange slags og det ser ud ved förste öjenkast til at vejledningerne er relativt enkle. Håber jeg finder ud af det.







På den anden side har jeg så reolen med alle mine strikke böger og blade, godt at have dem samlet et sted, de har hidtil ligget i bunker over hele huset. Ved at samle det hele har jeg også fundet frem mange opskrifter jeg helt havde glemt at jeg havde, og nogle jeg troede var blevet væk. Der til venstre kan I så skimte dören ind til mit soveværelse, og der har jeg nu også lidt garn.






Her er vi så inde i soveværelset, det skab er fuldt med garn, og der er også garn og strikketing i de kurver og den store plastkasse. Så I ser at jeg ikke kommet til at mangle garn i nær fremtid. Men tænk nu hvis jeg engang kommer til at blive fattig og ikke haver råd til at köbe garn! Da vil det jo være heldigt at jeg har et godt lager, ikke?

1 kommentar:

Trine Als sagde ...

Hej Frida
Hvor dejligt, at du har fået samlet alle dine ting. Så er det nemmere at finde ud af hvad man mangler :-D
Jeg glæder mig til at se dine prøver på strikkemaskinen. Jeg har skrevet en strikkemaskine på min ønskeseddel (har fødselsdag 24.11.) også, men regner nu ikke med at få den.
Her i DK er det frostvejr og der er rim på træerne.