tirsdag, januar 03, 2006

Et nyt år er begyndt!

Ja så har vi et nyt år, og jeg önsker alle mine læsere glæde og success og håber at det lige afsluttede år har været godt for de fleste. Det var sidste år jeg kom med i Webstrik-gruppen, i maj-måned, og det må jeg virkelig sige at jeg ikke fortryder. Det har bragt hyggeligt samvær med mange, mange dejlige piger der ligesom jeg har en passion for håndarbejde. Ikke mindst har det resulteret i at jeg har fået strikket meget mere end nogen sinde, for der er hele tiden nye idéer der må afpröves. Jeg må også indrömme at jeg aldrig för har haft så meget garn liggende der venter på at jeg får tid til at lave noget fint ud af det. Specielt er jeg glad for at jeg fik chansen at komme til strikkefestivalen i Silkeborg i oktober, der fik jeg möde i virkeligheden nogle af de söde strikke-piger jeg havde haft kontakt med i cyber-space. Det var jo også bare for webstrik-pigernes skyld at jeg startede op med denne bloggen, for at jeg kunne vise frem billeder af mit strik. Til det nye år har jeg strikke-planer uden ende, det kniber bare med tid!

Mit islandske sjal er færdigstrikket men mangler stadig montering, måske forsöger jeg at göre det klart i dag eller i morgen, billede fölger. Det kniber lidt med motivationen at göre det færdigt fordi jeg havde tænkt det til min ældste datter, men sjalet ser ud til at være alt for stort til hende. Hun er en petite störrelse på 153cm, og dette sjal kommer sandsynligvis at nå hende ned til knæene. Men i så fald gider jeg i alt fald ikke trævle op og lave det hele om, jeg kender en stor dame der også passer disse farver, og hun kan da få det til födselsdagsgave. Det betyder så også at jeg må strikke et nyt til datteren. Vi får se hvordan det arter sig.

I mellemdagene har jeg strikket en hue til min yngste dreng, han havde ventet på den i nogle uger, han blev helt vild da han så opskriften og han er da også meget glad for den, og jeg synes den er ret smart.
Opskriften er herfra, jeg har strikket i Ida strömpegarn fra Europris på pinde str 3,5 . Min strikkefasthed er lige præcis som i opskriften men alligevel synes jeg at den er næsten for lille til ham, måtte i hvert fald ikke være mindre.









Han er meget glad for den og benytter enhver lejlighed til at vise den frem med stolthed, og det varmer jo moderens hjerte. Hvis jeg strikker den igen så vil jeg nok bruge noget garn der er en anelse tykkere så den bliver bare lige lidt större.









Her så en detaljebillede af toppen af huen, ret flot synes jeg, men som sagt hvis nogen tænker strikke den så anbefaler jeg at bruge lidt tykkere garn, d.v.s. hvis den strikkes til en stor dreng eller en voksen. Denne störrelse skulle passe fint til en der var yngre en 10 år (min dreng er næsten 12 år gammel).

I går aftes startede jeg op på et sjal til min bedste veninde der har födselsdag i sluttet af januar-måned. Jeg bruger Kathe´s smukke farvede garn, köbt på strikkefestivalen i Silkeborg. Opskriften er Spiral Nebula Shawl fra Heritageyarns.com. Jeg har bare strikket nogle få omgange men det ser ud til at være et nemt og enkelt mönster og garnet er meget smukt, billede fölger en af dagen når det begynder at se ud som nogenting. Jeg strikker også på en stribet restesweater til yngste drengen, det stakkels barn får altid bruge resterne! Det er perfekt tv-strik, jeg behöver ikke koncentrere mig eller tænke overhovedet mens jeg strikker på den. Der kommer også billede af den når jeg har nået lidt længere.

1 kommentar:

Hygge-Strik sagde ...

Hej Frida

Sikke en sej hue, jeg kan godt forstå, at din dreng er glad for den. Jeg har selv opskriften og er sikker på at min dreng på 6 år vil elske den, så måske.
Kh. Bebiane