fredag, januar 13, 2006

Færdigt, det smukke sjal.

Ja så blev sjalet færdigt, tak til kære, söde Lisette som tilsendte mere garn. Men, og der er et stort men, det er aaalt for stort til datteren. Jeg har ikke engang blokket det ud, bare vasket det og så lagt det på den ekstra seng og glattet det ud med hænderne, endog er det hele 2 meter bredt i overkanten og fra nakke til spids er det 1,30 m langt.

Mönstret er meget smukt, og svært nok til at det aldrig bliver kedeligt, bare interessant hele tiden men heller ikke så svært at man nogensinde tænker på at give op. Jeg kommer helt sikkert til at strikke det igen en anden gang, men i noget tyndere garn og på tyndere pinde. Det er altså strikket i Kauni multifarvet på pinde str.7. Jeg kender en der passer störrelsen og farven meget godt, så nu skal sjalet vaskes igen og strækkes for rigtigt og så bliver det pakket i en god plasticpose og gemt til den damen har födselsdag eller måske helt til næste jul. Og det betyder da også at jeg må finde på noget andet at strikke til min datter.

Der er da også en lille sjat garn tilovers, så hvis en anden får samme problem som mig kan jeg sagtens give det videre.

Jeg kommer igen i morgen og fortæller hvad jeg har gang i lige nu og hvad jeg har for planer. Og så må jeg altså tage mig sammen i weekenden til at gå igennem mit garnlager og sortere det! Jeg får nærmest angstanfald bare af at tænke på det, har bestemt mig hver morgen de sidste to uger for at "i dag må det altså ske", men uden held. Eneste trösten er at jeg klamrer mig til den tro at jeg måske ikke er den eneste i verden med dette problem!

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Kjære Frida!
Sjalet ble nydelig ! Jeg kan GJERNE være den venninnen som får det i gave :-)
Takk for sightseeing i huset ditt !
KH Vigdis, Norge

annestuds sagde ...

Kære Frida
Hvor er det smukt dit sjal - og du er ikke den eneste, som har problemer med for meget garn. Jeg sorterede mit i sommer, og pas nu på, for jeg har tænkt mig at sælge ud af det til mit strik-in.
Kærlig hilsen
Annestuds

Froding sagde ...

Vilken fantastisk sjal..vad är det för garn? Lyckliga du som förstår isländska och kan sticka ur den mytomspunna sjalboken jag aldrig lär mig namnet på!! Jag trodde ni alltid badade i varmakällor och hade snö hela vintern...

Anonym sagde ...

Kære Frida

Hvor ER det sjal bare smukt!!! Nu ved jeg hvad jeg skal bruge mit kaunigarn til, for jeg er aldrig kommet i gang med det retstrikkede Kauni-sjal jeg ellers havde planlagt. Hvor har du opskriften fra? Er det en jeg eventuelt må købe af dig?

Mvh Tine fra Ry
tine@sematija.dk