fredag, juni 02, 2006

En lille færdig ting og bortrejse / A small finished thing and travelling

-Jeg har fået lavet et par filtede sutsko til min yngste dreng. De er strikket af Létt-Lopi på pinde 5 og filtet i vaskemaskinen. Nu skal undersiden smöres med latex-gel og så er de klare. Han er overlykkelig med dem, og det er jo det vigtigste.
-I´ve made a pair of felted slippers for my youngest boy. They are knitted out of Létt-Lopi on needles US 8 and felted in the washing-machine. Now the soles will be smeared with latex-gel and then they are ready. He is very happy about them, and that´s what´s important.
-För filtning.
-Before felting.












-Efter filtning.
-After felting.












-Og nu skriver jeg ikke de næste par uger. Vi skal i dag rejse op til nord-vest kysten for at besöge familie og være med til en konfirmation (7 timers körsel hver vej, lidt strik bliver det vel til). Vi kommer tilbage mandag. Tirsdag fejrer lillemanden sin 12 års födselsdag. Onsdag flyver jeg så ned til Færöerne til den årlige konference med alle de nordiske landes Diabetesforeninger. Jeg er hjemme igen mandag d.12.juni. Da er börnene færdige med skolen og vi kan alle slappe lidt af.
-And now I won´t be posting again for a couple of weeks. We will travel today up to the north-west coast to visit family and participate in one confirmation party (7 hours drive each way, so a little knitting might happen). We will be back monday. Tuesday our youngest will celebrate his 12th birthday. Wednesday I fly down to the Faroe Islands for the annual conference of Diabetes Associations from all the nordic countries. I´ll be home again monday june 12th. By then the kids are off school and we can all relax a little.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvor er dine futter fine Frida. Jeg ønsker dig god tur til alle de ting du skal nå i de næste dage.
Glæder mig til at følge med igen om 14 dage.
KH Lise

strikkeforsker sagde ...

God ferie, jeg er dybt misundelig og aerger mig stadig over, der ikke var tid til et stop paa Island.

Ulla

JetteM sagde ...

Puha- sikket dog et program. God fornøjelse med det hele. Rigtig dejlige futter, du har lavet. Dem kan jeg godt forstå, han er glad for. Hvordan går det med dine arme og strikkeriet?