onsdag, september 13, 2006

Begavet / Gifted

Jeg har fået gaver, og jeg elsker det! / I´ve gotten gifts, and I love it!

-Den sidste gave fra födselsdagsgruppen på Webstrik, Rebekka sendte et nögle Opal Regnskov Flamingo, sikke nydelige pinke farver! Der var også to store stykker sjokolade, men de er på mystisk vis forsvundet! Så kom der en byttehandels pakke fra Ragnhild i Norge, et fed smukt rosa Uruguay-garn. Jeg har i forvejen noget af det garn, måske kan det sættes sammen. Dejligt, tusind tak piger!
-The last gift from my birthday gift group on webstrik, Rebekka sent me a ball of Opal Rainforest Flamingoe, such nice pink colours! There were also two big pieces of chocolate, but they have mysteriously disappeared! Then there came a swap gift from Ragnhild in Norway, one hank of beautiful pink Uruguay-yarn. I already have some of it, maybe it can be made to match each other. Wonderful, thanks girls!
-Sidste fredag aften var familien her inviteret til aftensmad hos min veninde og hendes to små piger. Efter mad fik vi voksne kaffe, sjokolade og en hyggelig snak, mens börnene så en börnefilm på TV. Jeg havde strikketöjet med og mens jeg strikkede og min mand kiggede i nogle böger, gik min veninde i gang med at rydde ud i sin strikkekurv. Resultatet blev at da vi körte hjem fik jeg disse fine ting med mig. Der er en pose med diverse, til mit tæppe-projekt, to nögler CooP strömpegarn, til mit strömpe-projekt, og et fed vidunderlig smukt håndfarvet amerikansk strömpegarn fra Anne Schaefer. Er jeg heldig, eller er jeg heldig?!
-Last friday night our family was invited to dinner with my friend and her two small girls. After eating the grown ups got coffe, chocolate and a nice sit-down talking, while the children watched a childrens film on TV. I had my knitting with me and while I knitted and my husband browsed through some books, my friend started cleaning out her knitting basket. The result was that when we drove home I got these nice things with me. There´s a bag of miscellaneous for my blanket-project, two balls of CooP sockyarn, for my sock-project, and a hank of beautiful handpainted american sockyarn from Anne Schaefer. Am I lucky, or am I lucky?!

-Her kan man bedre se de smukke farver. Jeg tror næppe jeg nænner at bruge det til strömper, må finde på noget andet.
-Here the beautiful colours are more obvious. I hardly think I´ll be using it for socks, I´ll have to come up with something else.

4 kommentarer:

Pia sagde ...

Uuuuha Frida det der lilla garn ser altså bare godt ud!!!! Sådan en veninde vil jeg også have......;-))) skønt at hum kan glæde dig med det som hun ikke selv får brugt alligevel. Sådan burde vi faktisk bytte lidt mere indbyrdes ikke? Og det flamingogarn kan blive til noget rigtig skønt til det lille nye englebarn....?

Knus Pia c

strikkeforsker sagde ...

Lækkert bytte, det schaefer Anne har nogle virkelig skønne farver..

Anonym sagde ...

Sikke en fangst!! Jeg er også helt betaget af det amerikanske garn - sikker farver!!
KH Britt

Anne-Mettes Oaser sagde ...

Sikke lækkert garn du fik med hjem fra veninden. Hvor er det smukt, det håndfarvede amerikanske garn.