mandag, september 18, 2006

Mandag, opdatering / Monday, update

-Så blev det mandag igen, underligt, jeg syntes det sidst var i går! Jeg er så småt ved at vænne mig til at bruge min tid på arbejde, så jeg får lidt mere ud af dagene end jeg gjorde de aller förste dage. Og noget strik er det da blevet til.
-So it´s monday again, strange, I thought the last one was just yesterday! I´m slowly getting used to using my time for working, so I´m getting a bit more done than in the first few days. And I´ve managed to get in some knitting.
-Sjalen til min mands niece´s 40 års födselsdagsgave er færdig. Jeg synes den blev rigtig fin. Strikket i Evilla garn, köbt her, på pinde 5mm, mönstret har jeg fundet på efterhånden.
-The shawl for my husband´s niece´s 40th birthday gift is finished. I think it came out really nice. Knitted in Evilla yarn, bought here, on needles US8, the pattern I made up as I went along.




-Nærbillede af mönstret.
-Close-up of pattern.












-Her står min datter model med sjalet. Den er 180cm bred foroven og 85cm lang i midten fra nakke til spids.
-Here modelled by my daughter. The size of the shawl, upper edge is 72 inches and the length from neck to point in the middle is 34 inches.








-Jeg har lavet lidt på domino-tæppet, nr 4 til tæppe-knitalongen på webstrik. Sidst jeg viste billede af det var der 29 firkanter, nu er der 45.
-I´ve done a little on the modular blanket, nr 4 for the knitalong on Webstrik. In the last picture it had 29 squares, now there are 45.








-Og jeg har begyndt tæppe nr 5, hæklet i tykt garn på hæklenål 6mm.
-And I´ve started blanket nr 5, crocheted in thick yarn with a thick needle.















-Lidt sokkestrik er det blevet til også. Jeg lavede et par babysokker og forærede dem væk til en af min mands niecer sammen med det tæppe der blev færdigt for nogle uger siden, og selvfölgelig glemte jeg lige at fotografere sokkerne. Så i stedet for får I et billede af de påbegyndte sokker til ældste sönnen der har födselsdag lige om lidt og har önsket sig et par varme sokker.
-A little sockknitting has been done. I made a pair of babysocks and gave them to one of my husband´s nieces together with the blanket I finished a few weeks ago, and of course I forgot to take a picture of the socks. So instead you get a picture of the beginning of socks for the oldest son, who has a birthday coming up and has asked for a pair of warm socks.

-Og så min lille liste, opdatert:
-And my little list, updated:

# Sokker : 25 par - 9 par færdige, 16 tilbage
# Oversættelser: 9 – færdig
# Artikler: 2 - ikke begyndt
# Bogföring: næsten færdig
# Vægttab: 7 kilo – 3,5 kilo er væk, halvvejs


# Socks: 25 pairs - 9 pairs done, 16 to go
# Translations: 9 – done
# Articles: 2 - not begun
# Bookkeeping: almost done
# Weightloss: 14 pounds - 7 pounds gone, halfway there

10 kommentarer:

Anonym sagde ...

hej, din sjal är verkligen snygg, o lilla Vanda är så söt så

Silkemor sagde ...

Hvor er dit lille barnebarn dog bare yndig og kær. Kan godt forstå at du må strikke en masse pigeting til hende.
Jeg er også meget begejstret for dit sjal, meget smukt. Du er altså dygtig sådan bare selv at kunne finde ud af at lave et mønster.

Kh Kirsten

Christa sagde ...

Hvor er du dog flittig (det har jeg vist sagt før) og sjalet er SÅ smukt!!!
Hyggelig hilsen Christa

Anne-Mettes Oaser sagde ...

Hvordan når du det altsammen, Frida? Sokker, tæppe og et spuer smukt sjal.
Hvor er hun bare dejlig, Vanda Solrun :-)
Mange hilsner Anne-Mette

Anonym sagde ...

Vakkert sjal. Flotte farger også !

Annelie sagde ...

Väldigt vacker sjal! Mottagaren kommer att bli jätteglad. Så mycket fint som du stickar förstår jag inte att du hinner jobba också.

Pia sagde ...

Hold da op et smukt sjal Frida!!

Meget dejlige farver. Og hun bliver da også yndigere og dejligere for hver gang vi ser hende den lille Vanda Sólrún ;-))

Knus Pia C

Linda sagde ...

Nej hvor er du produktiv - har I flere timer i døgnet hos jer?? Så fin og lille hun er, Vanda pigen i lyserødt.
kh Linda

Sonja sagde ...

Takk fyrir kommentið á bloggið mitt. Ég hef kíkt á þitt öðru hvoru. Ég þyrfti að taka mig á í því. Það má ekki bjóða þér að koma í Garnaflækjuklúbbinn? sendu mér póst (sonja @ richter.org) ef þú hefur áhuga.

Anonym sagde ...

Hei min venn !
Du er virkelig en flittig dame !! Sjalet som du selv har funnet på undervies i Evilla ble aldeles nydelig! FOR en lekker farge ! ELsker å inn til deg og titte litt :-)
KH Vigdis