lørdag, oktober 28, 2006

Mine öjne! / My eyes!

- Siden jeg var omkring 8 år gammel har jeg haft briller, altid, hele dagen. Nu de sidste måneder har min syn forværrets meget, og endelig tog jeg mig sammen for et par dage siden og besögte en öjenlæge. En ny læge, en ung mand jeg ikke har mödt för. Han har i sin praktik mange underlige teknologiske underværker jeg aldrig har set för. Nå, han kiggede på mine öjne, tog mange forskellige slags fotos, röntgen og laserbilleder af mine öjne og ind i öjnene. Nu har han fortalt mig at jeg var da heldig jeg kom nu, den forværring jeg har oplevet den vil blive ved, så jeg formodentlig vil blive helt blind på det höjre öje hvis ikke der bliver grebet ind. Så, i januar bliver jeg kaldt ind til hospitalet, han vil lave en operation på öjenstenen i det höjre öje, og så 2-3 mån senere vil han lave en lasik operation på begge öjne. Og så!!!, ja så siger han at jeg hvis alt går som forventet, sandsynligvis kan smide brillerne!!! Så, næste sommer måske kan jeg for förste gang i mit liv gå rundt i byen med seje solbriller. Jeg må tilstå jeg er lettere nervös for det hele, men det er da også lidt spændende.

-Since I was about 8 years old I have had glasses, always, the whole day long. Now in the past few months my eyesight has deteriorated much, and I finally got around to making an appointment with the eye-doctor a couple of days ago. A new doctor, a young man I haven´t met before. He has in his practice a lot of technical wonders I have never seen before. Well, he examined my eyes and took all kinds of different pictures, x-rays and laser and what do I know. Then he told me I was lucky I came now, the worsening would have continued so I would probably soon become blind on the right eye if nothing is done. So, in january I will be called in to the hospital, he will make an operation on the pupil of the right eye and then 2-3 months later he will perform a lasik surgery on both eyes. And then!!!, yes then he says that if everything goes as expected I will probably be able to get rid of the glasses!!! So, next summer I will maybe for the first time ever be able to walk around town with classy sunglasses. I must admit that I´m a bit nervous over the whole thing, but it´s also a little exciting.

3 kommentarer:

The Silent Knitter sagde ...

Kære Frida
Hvor godt at du tog dig sammen og blev undersøgt, så du kan hjælpes i tide. Dejligt at der er så gode udsigter
Kh Hanne V

Unknown sagde ...

Hej Frida.
Min veninde har fået lavet en lasik operation pa grund af at hun var meget nærsynet, faktisk -13 på begge øjne. Hun er meget glad for at ha fået det gjort og bruger ikke briller eller kontaktlinser mere. Du skal ikke være nervøs for operationen. Det varer omkring 10 min for hvert øje og du mærker ingenting. Held og lykke med det.
Knus Jane

Annette sagde ...

Kære Frida
ja, det var da godt du kom til øjenlægen...og hvilken fantastisk udvikling indenfor teknologien.
Annette