tirsdag, marts 13, 2007

FO, en börnetröje / FO, a kiddy sweater


-Jeg er blevet færdig med en sweater til min lille niece´s 4 års födselsdagsgave. Den er strikket på pind 4mm i dobbelt garn, 1 tråd ensfarvet rödt Adriafil Genziane (100% superwash merino) og 1 tråd strömpegarn. Jeg brugte op et nögle mangfarvet Regia i röde/rosa/orange nuancer og til den nedre del af tröjen brugte jeg större delen af et nögle orange Opal Uni. Tröjen vejer 318 gram, så ialt brugt 2.947 gram, næsten 3 kilo!
-I´ve finished a sweater for my little niece´s 4th birthday present. It´s knitted with needles US6 with double yarn, 1 ply solid red Adriafil Genziane (100% superwash merino) and 1 ply sockyarn. I used up one ball multicoloured Regia in red/pink/orange colours and for the lower part of the sweater I used most of a ball of orange Opal Uni. It weighs 318 grams, so in all used 2.947 grams, almost 3 kilos!
ETA: oops, jeg glemte lige; opskriften er naturligvis herfra!
oops, I forgot, the pattern, of course, is from here!

1 kommentar:

Vivian sagde ...

Hvor er det fint og smart med halsåbningen! Dét vil jeg gøre næste gang - altså hvis der bli'r en næste gang at jeg strikker sådan en raglan (tarh ha ho ho hi hi ha....)

Godt gået med dine efterhånden 3 KILO!

KH Vivian