søndag, februar 17, 2008

Endelig noget færdigt / Finally something finished


-Et par helt almindelige glatstrikkede strömper til min mand. Garnet hedder Match 100, har ikke prövet det för og har heller ikke mere af det, tror det må være et at de nögler jeg fik til strikkefestivallen som betaling for sjalsopskrifterne. Garnet har ikke den samme elasticitet som dem jeg er vant til at bruge, så selv om jeg har brugt min sædvanlige pindestr (2,5mm) og maskeantal, så er de blevet noget slaskede i det. Men, det kommer nok at blive brugt op alligevel, han synes aldrig han har strömper nok. Strömperne tæller også som projekt nr.4 på Brug-dit-garnlager-along-2008.
-A pair of totally ordinary stockinette socks for my husband. The yarn is called Match 100, haven´t tried it before and don´t have anymore of it, I think it must be one of the balls I got as payment for my shawlpatterns at the knitting festival. This yarn doesn´t have the same elasticity as the ones I´m used to, so despite the same needle size (US2) and number of stitches, they are a little on the loose side. But, they will be used up just the same, he nevet thinks he´s got enough socks. The socks also count as project nr.4 in the Use-your-stash-along-2008.

3 kommentarer:

Eg sagde ...

Frida, lidt har også ret. For hvad skal man gøre når man bruger 100 g fra lageret og modtager 200 g - så bliver lageret jo større.

Hilsen

Erna

Helle sagde ...

Hej Frida
Tak for din lykkeønskning ;-)) De er kære de små.Dit lille barnebarn hygger sig gevaldigt i sneen--;-))Vanda Er også rigtig sød
Tillykke med din store stanhaftighed--Godt gået--over ti kg --Hold da op--Du havde fortjent at vinde
KH
Helle

Anja sagde ...

Hej Frida

Flot, så fik du taget hul på bylden. ;0)
Sokkerne ser fine ud selvom du ikke syntes garnet er helt ok..

KH Anja