søndag, august 03, 2008

Vi er hjemme igen! / We are home again!


-Vi er hjemme igen efter en dejlig tur til Köbenhavn og Malmö. Vi fik begge to en vidunderlig tur, meget af tiden sammen med DISSE TO söde damer og Pia´s familie. Vi huskede naturligvis ikke at tage fotos, undtagen dette ene af kongestatuen i Malmö´s midterby.

-We are home again after a lovely trip to Copenhagen and Malmö. We both had great time, much of it spent together with THESE TWO sweet ladies and Pia´s family. We naturally didn´t remember to take any photos, except this one of the king´s statue in the middle of Malmö.


-Jeg har strikket lidt; den lille tröje har nu både forstykke og ryg og en strömpe er næsten færdig. Så har jeg nu også gravet frem mit tæppe af strikkede firkanter, sidst jeg viste det frem var der 35 firkanter, der er nu 47 og der skal være ialt 120 + kant. Det bliver nu mit primære strikketöj de næste par uger eller så.

-I have knitted a little; the little sweater now has both a front and a back and a sock is almost done. And I have now dug out my knitted squares blanket, last time I showed it here there were 35 squares, now there are 47 and there will be 120 + an edging. It will be my primary knitting for the next couple of weeks or so.

-Der var varmt i Danmark, næsten alt for varmt, og vi havde glædet os til at komme hjem til lidt köligere luft, men så har der været næsten ligeså varmt herhjemme. Jeg kom hjem med en ordentlig forkölelse sent torsdag aften, fredag måtte jeg så i byen for at köbe en bryllupsgave og så til bryllupsfest om aftenen. Lördag gik med töjvask og oprydning, utroligt hvor meget 4 mænd kan lorte til et hus når man er væk mindre end én uge!

-It was hot in Denmark, almost far too hot, and we had looked forward to coming home to cooler air, but then it has been almost as hot up here. I came home with a cold late thursday night, friday I had to go into town to buy a wedding gift and then to a wedding party in the evening. Saturday was spent washing clothes and tidying up the house, you wouldn´t believe how much mess 4 men can make of one house when you´re gone for less than a week!

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det lyder somom du havde en hyggelig tur i Danmark og sikke nogle flotte og farverige ting du strikker på :-)
Stine

Anonym sagde ...

Da har begge to vært på de samme stedene i sommer!!!!
Jeg kom hjem fra en uke i Danmark, i går. Vi kjørte gjennom Sverige (og Malmø) og bodde 4 dager i København, før vi dro videre i 2 dager i Jylland. Vet du, jeg elsker Danmark!!!!!!