søndag, december 07, 2008

Nyt projekt / New project




-Jeg har startet en sweater til min svigersön. Dette billede blev taget igår, så nu har jeg kommet en smule længere. Faktisk er jeg nu kommet op til ærmegab og skal til at slå op til det förste ærme. Jeg håber den bliver god og at han bliver glad for den.


-I´ve started a sweater for my son in law. This photo was taken yesterday, so now I´m a bit further along. Actually I´m now up to the armholes and will be casting on for the first sleeve in my next session. I just hope it comes out good and that he´ll be happy with it.







-Her et dagslysbillede af garnet til sweateren, flotte farver synes jeg.

-Here a daylight photo of the yarn for the sweater, I like these colours.

-Som nogen af jer måske husker så har jeg jo stadig garnindköbsstop. Det er tilladt 3 gange at köbe garn der skal bruges sammen med noget fra lager. Dette er förste gang jeg benytter den lejlighed, og pladegarnet havde jeg på lager, så behövede kun at köbe farverne. Til Sylvi må jeg köbe det hele, så hun får vente til det nye år.

-As some of you may remember I still have a yarn-buying-stop. It´s allowed on 3 occasions to buy yarn to use together with something from stash. This is the first time I use this exception, and the unspun I had in stash, so I just had buy the colours. For Sylvi I´ll have to buy the whole lot, so she´ll have to wait for the new year.

-Og så har jeg startet op et andet projekt, et stort ét, til mig selv, på tyyyynde pinde, så det får tage den tid det tager. Jeg har tænkt på dette projekt rigtig længe, og nu er det begyndt. Fotos senere.

-And I have started another project, a big one, for myself, on thiiiiin needles, so it will have to take the time it takes. I´ve thought about this project for a really long time, and now it´s begun. Photos later.

6 kommentarer:

Eg sagde ...

Sikke travlt du har, er dette også en julegave som de sidste mange ting du har lavet.

Har du snart tømt dit garnlager, for du har da næsten ikke købt garn i 2 år - hvis jeg husker rigtigt.

Hilsen

Erna

Karin Grøn sagde ...

du er godt nok aktiv hold da op. Det er næsten ikke til at følge med.Det er fine farver du har til din svigersøn. Min datters kæreste vil desværre kun gå i sort og gråt og olivengrønt og synes alt der bare nærmer sig rødt er tøset og feminint. Det ville ellers klæde ham, men sommetider er især unge mænd meget konservative. ØV jeg gider ikke strikke i sort- man kan ikke se hvad man laver af mønster undtagen når man strikker i solskin.

Lea sagde ...

Hej Frida. Strikker du af pladegarn og en tynd farvet tråd?
Jeg spørg fordi, vil pladegarnet ikke trække sig mere sammen end den tynde tråd?

Kludemutter sagde ...

Den ser ud til at blive dejlig.
Kan fingerne snart følge med ;))

Helle : sagde ...

Den ser bare lækker ud den trøje, og farver er bare skønne sammen, tror at han bliver gald for den.

Marianne sagde ...

Så skøn en trøje, der er vist nogen der bliver forkælet :-)