søndag, juni 05, 2011

FO nr 40/2011



-Jeg havde en pose fyldt med mellemtykt bomuld og bomuldblandinger, diverse enkeltnögler og rester. Det kom der först kjolen fra sidste indlæg ud af, og nu en lille tröje til mormorsprinsen. Den er helt enkel, nedefraogop raglan, lyseblå bomuld/acryl og striber af lilla bomuld/viscose, og så fik den et par pynteknapper med tigere. Den er en anelse stor til ham og da han jo kun lige har fået en anden tröje af mig, der passer ham rigtig godt, så tror jeg at jeg gemmer denne væk et par måneder inden han får den. Opskrift har jeg selv fundet på og pindestörrelsen er 3,5mm. Lige nu strikker jeg så en til pigekjole der gerne skulle göre at alt resterende garn i posen bliver brugt op.

-I had a bag full of medium weight cotton and cotton blends, various singles and leftovers. First I made the dress from my last post, and now a little sweater for grandma´s little prince. Totally simple bottom-up raglan, light blue cotton/acrylic with stripes of purple cotton/viscose, and then a couple of decorative buttons with tigers. It´s a bit big for him but since I recently gave him another sweater which fits him fine, I think I may lay this to the side for a couple of months before turning it over to him. The pattern I made up myself and the needle size is US5. Right now I´m knitting another girl´s dress, which hopefully will finish up the rest of what was in that yarn bag.


3 kommentarer:

Helvigs strikkehjørne sagde ...

Den er da også blevet god...du er fantastisk god til det der med resterne..

Irene sagde ...

En supersød og klassisk drengesweater! Og jeg synes ikke det gør noget, at den er lidt for stor. De vokser alligevel så hurtigt de kære små:-)

Surrogatmamman sagde ...

Hvilken skøn trøje.... Og fed detalje med de små tigerhoveder...