søndag, august 26, 2012

Nyt sjal / New shawl

- Efter at have brugt sjalet fra i sommers et par gange har jeg fundet ud af det jeg skulle have vidst, at de farver bare ikke er mig. Det er så lagt til side og vil blive givet til en god veninde der har 50 års födselsdag i næste måned. I stedet er jeg så begyndt på et nyt til mig selv, i rödt. Det kæmpestore krydsnögle er lavet af et eneste fed tynd Cherry Tree Hill lace merino, 220gr og 2200m, dvs 1000 meter pr 100 gram. Det er alt for tyndt til at jeg gider strikke af det alene, så det bliver strikket sammen med tynd babyalpaca på cone, 500 m pr 100 gr. - After having used the shawl from this summer a couple of times I found out, which I should have known, that those colours are not for me. It´s been laid aside and will be given to a good friend who has a 50th birtday next month. Instead I´ve started a new one for myself, in red. The huge centerpull is made from one huge skein of Cherry Tree Hill merino lace, 8 oz and 2400 yards. It´s far too thin for me to knit with it alone, so I´m knitting it together with a thin babyalpaca from a cone.

2 kommentarer:

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Smukke, smukke farver! Kan vældig godt lide at det mangefarvede bliver lidt mere roligt ved at blive strikket sammen med det andet. Ville nok heller ikke orke så tyndt garn ;)

Fuglemamma sagde ...

Nydelige farger du strikker i. Jeg er ellers veldig glad i gråtoner, men slike røde gjør en jo glad bare av å se på bloggen og helt sikkert av å svøpe seg inn i.